Servicenormen waterschap Aa en Maas


Onze servicenormen vertellen hoe wij invulling geven aan onze dienstverlening. Hierdoor weet je wat je van ons kunt verwachten. We vinden het belangrijk om onze afspraken na te komen. We onderzoeken regelmatig de tevredenheid van onze klanten. Daarnaast blijven we zoeken naar manieren om onze dienstverlening te verbeteren.

Wij horen graag van jou

Heb je tips voor onze dienstverlening of ben je juist tevreden? Laat het ons weten. Van jouw tips leren we graag. Laat het weten via info@aaenmaas.nl of bel naar 088 – 17 88 000.

Wat kun je van ons verwachten?

Website: altijd actueel

Onze website is actueel en biedt diverse mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld:

  • verschillende vergunningen aanvragen
  • onze leggers bekijken
  • schade, overlast of gevaar melden
  • bezwaar of beroep tegen ene beslissing van het waterschap indienen
  • een klacht indienen
  • informatie vinden over projecten bij jou in de buurt

Langskomen: van harte welkom

Tijdens kantooruren ben je welkom op ons kantoor in Den Bosch. Als de receptionist je vraag niet kan beantwoorden word je in contact gebracht met de juiste medewerker. Heb je een afspraak gemaakt, dan word je binnen 5 minuten na het afgesproken tijdstip opgehaald. Je kunt natuurlijk ook een afspraak maken op een van onze andere locaties.

Post en e-mail: snel antwoord

Als wij jouw vraag of klacht niet binnen drie werkdagen kunnen oppakken, dan krijg je daar bericht van. Hierin geven we aan binnen welke termijn je antwoord krijgt en van wie. Inhoudelijk behandelen wij alle e-mails en brieven binnen vier werkweken na ontvangst.

Telefoon: altijd bereikbaar

  • Op werkdagen tijdens kantooruren zijn wij telefonisch bereikbaar.
  • Als de medewerker die je zoekt niet aanwezig is maken we een terugbelverzoek en bellen we binnen twee werkdagen terug.
  • Calamiteiten of waterverontreiniging kun je altijd melden via  088 - 17 88 000.

Social media

Wij reageren binnen één werkdag op vragen, opmerkingen of klachten die binnenkomen via Twitter, Facebook en Instagram.

Klachten en meldingen: stipte afhandeling

Klachten

Vind je dat (een medewerker van) waterschap Aa en Maas zich onjuist heeft gedragen of iets nagelaten heeft? Dan kun je een klacht indienen. Je kunt ons bellen of mailen: (088) 17 88 000 / info@aaenmaas.nl. Dat kan mondeling of schriftelijk. Komen we er samen niet uit, dan volgt er een formele klachtenprocedure. Je klacht wordt dan behandeld door een onafhankelijke adviescommissie.

Meldingen

Zie je iets buiten dat het waterschap moet weten? (Watervervuiling, dode vissen, obstakel in waterloop, etc.)? Dan kun je meteen een melding maken via het online meldformulier. Is er sprake van gevaar en/of spoed, bel dan meteen naar 088 - 17 88 000.

  • In urgente gevallen (bij kans op schade, letsel, gevaar) nemen we binnen 24 uur actie. (Dit geldt alleen als je de melding telefonisch hebt doorgegeven).
  • Bij overige meldingen neemt de collega die jouw melding afhandelt binnen 2 werkdagen contact met je op. Hij laat je weten wat er met jouw melding gebeurt. (Dit geldt alleen als je aangeeft dat je op de hoogte gehouden wilt worden).
  • Na afhandeling van de melding ontvang je een e-mail om te vragen hoe tevreden je bent over de afhandeling. (Dit geldt alleen als we jouw e-mailadres hebben én je hebt aangegeven op de hoogte gehouden te willen worden).

Privacy

Uiteraard respecteren wij je privacy en gaan we zorgvuldig om met jouw persoonlijke gegevens. Wij houden ons aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Meer hierover lees je in onze proclaimer en privacystatement.