Zoeken
Wees zuinig met oppervlaktewater. Op dit moment is het nog mogelijk om water uit een sloot of beek te halen om gewassen of grasland te beregenen, want er is nog geen onttrekkingsverbod uit oppervlaktewater. Door de droge periode wordt daar, naast het gebruik van grondwater, veel gebruik van gemaakt. Dit zien we omdat in veel sloten het peil daardoor een stuk lager is.
De samenwerkende overheden willen snel aan de slag met de GOL vanwege het grote maatschappelijke belang voor bereikbaarheid, woningbouw, bedrijvigheid en water- en natuuropgaven.
Goed nieuws: onze nieuwsservice krijgt een nieuw moment in jouw week!
Het officiële startsein is gegeven!
Kom zondag 8 maart naar het NK Maasheggenvlechten in Oeffelt en kom erachter!
Het (gratis!) examen biedt waardevolle inzichten en praktische ideeën en inspiratie om zelf een belangrijke rol te spelen en jouw steentje bij te dragen. Doe jij ook mee?
"Het is bijzonder werk op een bijzondere plek"
Ontdek wel 20 manieren om je tuin watervriendelijk te maken én proost met een Ton Ton Tonic aan onze waterbar!
Samen met het Elkerliek ziekenhuis in actie voor waterkwaliteit: voorkom medicijnresten in de natuur
Jaarlijks gaat het om minstens 190.000 kilo medicijnresten die in ons water terechtkomen. Dat is slecht nieuws voor vissen, planten én voor de zuivering van drinkwater: deze stoffen zijn moeilijk volledig uit het water te filteren.
''We roepen alle tuinbezitters van Nederland op watervangers in te zetten"