Ondernemers kunnen nu digitaal zaken doen met waterschap Aa en Maas


8 oktober 2020

Vanaf vandaag kunnen bedrijven en ondernemers via eHerkenning hun zaken digitaal regelen bij waterschap Aa en Maas. Ze kunnen bijvoorbeeld digitaal een bezwaarschrift indienen of een melding doen. Ook ondernemers in het buitenland kunnen vanaf nu digitaal zaken doen via de Europese identificatiedienst eIDAS.

Voor Nederlandse burgers is dit al langere tijd mogelijk door in te loggen met hun DigiD. Als je digitaal zaken doet met ons waterschap heb je toegang tot het persoonlijke e-loket ‘Mijn Aa en Maas’. Hier kun je de voortgang volgen van onder andere jouw bezwaar, melding.

Als waterschap willen we onze dienstverlening aan inwoners, bedrijven en samenwerkingspartners verder verbeteren. Dat betekent dat we onze digitale dienstverlening stapsgewijs verder uitbreiden naar andere regelzaken zoals het aanvragen van een vergunning. Maar ook als je een vraag hebt, advies wilt of op zoek bent naar informatie over water in jouw woon- of werkomgeving kun je dat straks digitaal regelen.

Wat zijn DigiD, eHerkenning en eIDAS?

DigiD is een manier om als burger in te loggen bij de Nederlandse overheid. Bij veel gemeenten en andere overheidsinstellingen kun je op deze manier al iets aanvragen of doorgeven. De zakelijke kant voor bedrijven heet eHerkenning. En voor Europese burgers en ondernemers is er de mogelijkheid om vanuit een ander land zaken te regelen via eIDAS. Dit laatste geldt met name voor agrariërs en ondernemingen op de grenzen van België en Duitsland. Zij zijn soms eigenaar van grond in ons gebied.

Suggestie voor verbetering van onze dienstverlening?

Onze visie op digitale dienstverlening willen we blijven door ontwikkelen en verbeteren. Heb je suggesties om onze website of digitale dienstverlening te verbeteren? Dan horen we dat graag. Je kunt contact met ons opnemen via e-mail, telefoon of het contactformulier.

Deel suggestie