Oost-Brabanders, bedankt voor jullie meldingen!
Wij zijn verheugd om te zien dat al meer dan 170 inwoners in ons werkgebied hun kleine grondwaterput gemeld hebben. We willen hen van harte bedanken. Want dankzij deze betrokken burgers krijgen we een veel beter beeld van hoeveel grondwater we eigenlijk uit de bodem halen. En dat is belangrijk voor het vinden van doeltreffende oplossingen om onze grondwaterbalans te herstellen.
Brabant wordt droger, en hier is waarom
Je hebt vast gemerkt dat Brabant steeds droger wordt. Maar waarom gebeurt dit? We worden geconfronteerd met extreem weer: lange periodes van droogte wisselen af met korte maar hevige regenval. Gek genoeg vullen die intense regenbuien het grondwater niet voldoende aan. Ondertussen neemt het watergebruik toe door de aanhoudende droogte. Het resultaat? We halen meer water uit de grond dan dat erin komt. Dit probleem moeten we aanpakken.
Help mee door je kleine grondwaterput te melden!
Gelukkig kunnen we hier allemaal een rol in spelen. Heb je een kleine grondwaterput? Meld het dan bij ons! Het is heel eenvoudig. Klik gewoon op onderstaande knop en vul het formuliertje in. Je melding is volledig vrijwillig en we behandelen je gegevens uiterst vertrouwelijk. Alvast heel erg bedankt voor je hulp.
Ik meld mijn kleine grondwaterput
Duurzame toekomst
Samen pakken we het grondwaterprobleem aan en maken Brabant groener en gezonder voor toekomstige generaties. Elke melding telt en draagt bij aan een duurzamere toekomst.
Elke week ons laatste nieuws in je mailbox?
Recent nieuws
- Openstelling gemalen Caners en Van Sasse gaat niet door vanwege hitte25 juni 2026
- Hitte en ons watersysteem23 juni 2026
- Aangepaste tijden Waterdag zaterdag 27 juni bij Natuurcentrum De Maashorst23 juni 2026
- Wil je zwemmen, pootje baden en spelen in natuurwater? Check www.zwemwater.nl om te zien waar dat veilig en schoon kan19 juni 2026
- Rijk maakt 300 miljoen euro vrij voor droogteaanpak, natuurherstel en stikstofreductie in De Peel17 juni 2026